رفتن به نوشته‌ها

خروج آمریکا از برجام، آزمونی سخت برای اتحادیه اروپاست

نشست بروکسل درباره برجام

یک روزنامه آلمانی در یادداشتی در شماره امروز خود با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران از آن به عنوان آزمونی دشوار و بزرگ برای اتحادیه اروپا نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی هندلز بلات در یادداشتی به توافق هسته ای ایران پرداخت و نوشت: باید به صراحت به این نکته اذعان داشت که توافق هسته ای غرب با ایران فراتر از یک توافق است.

این روزنامه در ادامه آورده است: نسلی از دیپلمات های کار بلد و خبره با کنار هم قرار دادن تکه تکه های لازم مانند یک پازل مفاد توافق هسته ای را فراهم آوردند. توافق هسته ای با ایران نتیجه چینش دقیق دیپلماتهایی بود که قریب به ۱۲ سال برای موضوع هسته ای ایران وقت گذاشتند. توافقی که تعهدات یکسانی را برای طرفین به همراه داشت.

  1. به جرات می‌توان گفت چناچه تعهدات و خواسته های دو طرف این توافق هسته ای بر روی کفه های ترازو قرار داده شوند، دو کفه اگر برابر هم نایستند، بسیار بسیار به هم نزدیک خواهند بود.
  2. هندلز بلات با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران نوشت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران آزمونی سخت و بزرگ برای اتحادیه اروپا به شمار می آید.

در شرایط کنونی این مسئولیت و وظیفه اتحادیه اروپا است که برای حفظ توافق هسته ای که می تواند متضمن ثبات در خاورمیانه باشد، تلاش کند.

کد خبر 4298291

mehrnews.com/news/4298291

منتشر شده در برترین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *