رفتن به نوشته‌ها

خطر تحریم های آمریکا آزمونی برای دفاع از استقلال اروپا است

ترامپ، ماکرون و می

یکی از مشاوران رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به رایزنی های در حال انجام برای حفظ توافق هسته ای، عنوان داشت که خطر تحریم های آمریکا آزمونی برای دفاع از استقلال اروپا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از مشاوران «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به وضعیت بوجود آمده میان آمریکا و اروپا، گفت: خطر تحریم های آمریکا علیه شرکت های اروپایی که با ایران معامله می‌کنند و وضع تعرفه‌های وارداتی بر فولاد و آلومینیوم توسط واشنگتن آزمونی برای دفاع از استقلال اروپا و نیازمند یک پاسخ قاطع است.

  • مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه که رویترز اشاره ای به نام وی نکرده، در یک کنفرانس خبری گفت: این یک آزمون مهم درباره میزان استقلال اروپا است. قاطعیت اروپایی‌ها در این زمینه باید احیاء و تقویت شود.
  • او افزود: مقامات فرانسوی و اروپایی در حال بررسی موضوعات فنی و حقوقی گوناگونی هستند تا بتوان معاملات اقتصادی و ارتباط‌های مالی با ایران را حفظ و از این شرکت‌ها در برابر خطر تحریم‌های آمریکا محافظت کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه قرار است از اجلاس غیر رسمی رهبران کشورهای اروپایی که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در صوفیه- پایتخت بلغارستان- برگزار می‌شود بهره ببرد تا بر ضرورت اتخاذ یک موضع قاطع در برخورد با این موضوعات تاکید کند.

مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: «در مورد این مسائل نشانه‌ای از اختلاف بین کشورهای اتحادیه اروپا دیده نمی‌شود. همه چیز نشان می‌دهد که موضع اروپا قاطع و متحد خواهد بود».

در همین رابطه وزیران خارجه انگلیس و فرانسه دیروز دوشنبه گفتند که با وجود خروج آمریکا از برجام آنها مصمم هستند که این توافق را حفظ کنند.

امروز سه شنبه قرار است در بروکسل «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با همتایان خود از انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار و در خصوص وضعیت برجام پس از خروج آمریکا رایزنی کند.

منبع :
mehrnews.com/news/4297084

منتشر شده در برترین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *