رفتن به نوشته‌ها

ریزتراشه های جهان در حال تمام شدن است – راه حل در اینجا آمده است

تراشه های موجود در قلب دستگاه های دیجیتال ما توسط چند شرکت بزرگ تولید می شوند ، اما یک رویکرد منبع باز برای طراحی می تواند به تسلط آنها پایان دهد – با پیامدهایی برای همه

از یک سو طوفان کاملی از مشکلات مانع عرضه بود: همه گیری جهانی ، جنگ تجاری ، آتش سوزی در کارخانه تولیدی و آب و هوای وحشتناک از جمله خشکسالی و طوفان برفی. از سوی دیگر ، تقاضای بی سابقه برای یکی از پرطرفدارترین محصولات جهان بود-بازار به ارزش 40 میلیارد دلار تنها در ژانویه امسال.

با وجود این ، اخبار اوایل سال جاری مبنی بر کمبود جهانی تراشه های رایانه ای ، که قیمت همه چیز را از لپ تاپ گرفته تا یخچال افزایش می دهد ، بسیاری را متعجب کرد. این بحران باعث شده است که کشورها و شرکت های سراسر جهان برای ایجاد ظرفیت بیشتر تراشه تلاش کنند. این امر همچنین بر صنعتی که محصولات آن در همه جا و ضروری شده است ، تأثیر گذاشته و بسیاری را به این نتیجه رسانده اند که به دلیل بازسازی اساسی است. برای منتقدان ، خفگی در بازار تنها چند شرکت به عنوان ترمز نوآوری عمل می کند و آسیب پذیری صنعت را در برابر اختلال افزایش می دهد.

برخی از نامهای بزرگ در حال حاضر از یک مدل جایگزین حمایت می کنند-از اصول مشارکتی و منبع باز که شیوه نگارش نرم افزار را تغییر داده است استفاده می کنند و آنها را در تراشه ها به کار می برند. برای طرفداران آن ، تنها یک موضوع زمان است تا این استاندارد جدید شود. اما وقتی تراشه ها خراب می شوند ، آیا آن چیزی که لازم است را دارد – و برای ما چه معنایی دارد؟

تراشه های رایانه همه جا هستند – نه فقط در لپ تاپ ها ، رایانه های رومیزی و تلفن های هوشمند. آنها در سرورهای بی شمار مرموز هستند که ایمیل وب ، بانک آنلاین و سایر خدمات دیجیتالی ما را که روزانه از آنها استفاده می کنیم ، اجرا می کنند. آنها در مایکروویو ، تلویزیون ، ماشین لباسشویی و ساعت هستند. به طور متوسط خودروهای جدید امروزه دارای صدها دستگاه هستند. …

https://www.newscientist.com/article/mg25133510-800-the-world-is-running-out-of-microchips-heres-the-solution/

منتشر شده در برترین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *