رفتن به نوشته‌ها

جف بزوس از سمت رئیس آمازون کنار می رود

جف بزوس از سمت رئیس آمازون کنار می رود

در سال 2004 ، جف بزوس و مشاور فنی او کالین برایار با هم به شهر تاکوما ، ساعتی در جنوب سیاتل در ایالت واشنگتن رفتند.

در آن زمان آمازون یک شرکت چند میلیارد دلاری بود. با این حال آنها به مرکز خدمات مشتری آمازون هدایت شدند – جایی که آنها باید دو روز را به عنوان نمایندگی خدمات مشتری سپری می کردند.

برایار می گوید: “جف در واقع خودش تماس می گرفت”. او یادآوری می کند که به طور خاص یک شکایت از یک محصول دائماً وارد می شد. “او می گوید:” چشمان جف از هم گسیخته بودند.

بزوس ناامید شد. به وضوح مشکلی در این محصول وجود داشت ، اما افزایش نیافته بود. بعداً همان روز او ایمیلی را ارسال کرد و روشهای کارآمدتری را برای پرچم گذاری محصولات معیوب درخواست کرد.

بزوس روز دوشنبه از آمازون کنار می رود – دقیقاً 27 سال پس از تأسیس آن.

در آن زمان وی یک سری اصول غیرمعمول رهبری را ایجاد کرده است – که برخی معتقدند ستون فقرات موفقیت وی است. دیگران بر این باورند که آنها با همه چیزهایی که Big Tech اشتباه دارد صحبت می کنند.

با هرکسی که تاکنون در آمازون کار کرده صحبت کنید و نیازی نیست خیلی منتظر بمانید تا جمله “وسواس مشتری” را بشنوید.

آمازون: ظهور غیرقابل توقف یک غول اینترنتی
چرا آمازون چیزهای زیادی درباره شما می داند
از نظر بزوس ، سود آرزوی بلند مدت بود. برای موفقیت یک شرکت باید تقریباً به هر قیمتی مشتری خوشبختی داشت.

نادیا شورابورا در آمازون کار خود را در سال 2004 آغاز کرد. او سپس به عضویت “تیم S” از مدیران آمازون – هیئت مدیره ارشد مدیریت دعوت شد. اما هنگامی که او برای اولین بار شروع به کار کرد ، فکر کرد که بلافاصله اخراج خواهد شد.

او می گوید: “من در اوج کریسمس بزرگترین اشتباه زندگی ام را مرتکب شدم.”

شورابورا کالاهای اساسی را روی قفسه های انبار سفارش داده بود که خیلی بلند بودند. برای تهیه محصولات مناسب از قفسه ها زمان و هزینه لازم است.

“من به روشی هوشمندانه دست یافتم تا بتوانیم هرچه كمتر پول خود را از دست بدهیم و به نوعی این مشكل را برطرف كنم. اما وقتی با جف در این باره صحبت كردم او به من نگاه كرد و گفت:” همه اینها را اشتباه می اندیشی .

“شما در حال فکر کردن هستید که چگونه می توانید پول را در اینجا بهینه کنید. مشکل را برای مشتریان حل کنید و بعد از چند هفته دوباره به من برگردید و هزینه آن را به من بگویید.”

بمبشل ادعا می کند
بزوس منتقدان زیادی دارد. ماه گذشته ، یک مقاله بمب از ProPublica ادعا می کرد که اظهارنامه مالیاتی بزوس را مشاهده کرده است – و ادعا می شود که آقای بزوس در 2007 و 2011 هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است. این یک ادعای خیره کننده در مورد ثروتمندترین مرد جهان بود.

سایر داستانهای منفی در مورد آمازون ، بی رحمی آن ، ادعاهای رفتار انحصاری ، به شهرت بزوس کمک نکرده اند.

با این حال ، بسیاری از افرادی که از نزدیک با او کار می کنند خصوصیات بی احتیاطی یا خودخواه بودن او را تشخیص نمی دهند.

برای آنها او یک چشم انداز تجاری است – مردی با تمرکز منحصر به فرد که یک فلسفه کار افسانه ای و شرکتی تقریباً 1.8 تریلیون دلاری (1.3 تریلیون پوند) ایجاد کرده است.

https://www.bbc.com/news/technology-57704479

منتشر شده در برترین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *