رفتن به نوشته‌ها

COVID-19: سازمان بهداشت جهانی می گوید انتشار واکسن در اروپا “به طرز غیر قابل قبولی کند” است

Nurse and Clinical Pod Lead, Lily Harrington prepares to administer a dose of the AstraZeneca vaccine to Britain's Prime Minister Boris Johnson at St.Thomas' Hospital in London, Friday, March 19, 2021. Johnson is one of several politicians across Europe, including French Prime Minister Jean Castex, getting a shot of the AstraZeneca vaccine on Friday. (AP Photo/Frank Augstein, Pool)

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد ، روند واکسیناسیون در اروپا “به طور غیرقابل قبولی” کند بوده و باعث گسترش همه گیری می شود.

گزارش WHO می گوید “انواع نگرانی” در حال گسترش در سراسر قاره است و “فشار رو به رشد در بیمارستان ها” بنابراین سرعت بخشیدن به واکسیناسیون “حیاتی” است.

دکتر هانس هنری کلوگه ، مدیر منطقه ای WHO در اروپا ، گفت: “واکسن ها بهترین راه برای خروج از این بیماری همه گیر هستند. آنها نه تنها م workثر هستند بلکه در جلوگیری از عفونت نیز بسیار م highlyثر هستند.

“با این حال ، شیوع این واکسن ها به طور غیر قابل قبولی کند است.”

وی افزود: بگذارید صریح بگویم: اکنون باید روند تولید را افزایش دهیم ، موانع استفاده از واکسن ها را کاهش دهیم و از هر ویال موجود در انبار استفاده کنیم.

تا به امروز ، فقط 10٪ از کل جمعیت WHO در منطقه اروپا اولین دوز واکسن را دریافت کرده اند و تنها 4٪ دوره کامل واکسن را گذرانده اند.

در انگلیس ، بیش از نیمی از بزرگسالان دوز اول داشته اند ، اگرچه ارقام دوز دوم حدود 7.8٪ است.

هفته گذشته شاهد افزایش انتقال COVID-19 در اکثر کشورهای منطقه WHO در اروپا ، با 1.6 میلیون مورد جدید و نزدیک به 24000 مرگ بود.

تعداد کل مرگ ناشی از COVID در سراسر قاره به یک میلیون نفر نزدیک می شود – و تعداد موارد در حال عبور از 45 میلیون نفر است.

حدود 27 کشور در منطقه WHO اروپا در حال حاضر در حصر عمومی و جزئی هستند که 21 کشور در آن محدوده شبانه روزی است.

در دو هفته گذشته ، 23 کشور محدودیت ها را تشدید کرده اند در حالیکه 13 کشور اقدامات را کاهش داده اند و 9 کشور دیگر نیز از این اقدامات پیروی می کنند.

امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، ملت را خطاب قرار می دهد
تصویر:
رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون در سخنرانی عمومی خود اعتراف کرد که “این تعداد از ما شارژ می شود”
روز چهارشنبه ، امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه ، در خطاب به ملت ، محدودیت های سختگیرانه قفل – که قبلاً در چندین منطقه از جمله پاریس وجود داشت – را به کل کشور گسترش داد ، تا بتواند با موج سوم ویروس کرونا که اروپا را درگیر می کند مبارزه کند.

دکتر دوریت نیتزان ، مدیر اورژانس منطقه ای WHO Europe گفت: “فقط پنج هفته پیش ، تعداد هفتگی موارد جدید در اروپا به زیر یک میلیون نفر رسیده بود ، اما اکنون وضعیت منطقه نگران کننده تر از آن است که طی چند ماه دیده ایم. ”

https://news.sky.com/story/covid-19-europes-vaccine-rollout-unacceptably-slow-says-world-health-organisation-12262635

منتشر شده در برترین ها

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *