رفتن به نوشته‌ها

ایجاد سایه زیر اجسام در فتوشاپ

ایجاد سایه در عکس با فتوشاپ

با راه اندازی بخش آموزش فتوشاپ . تلاش کرده ایم در کنار خدمات طراحی بنر در مجموعه پارسی طرح به آموزش هایی بپردازیم که برای کاربرانی که خواهان یادگیری این نرم افزار قدرتمند هستند بستری را فراهم سازیم تا یادگیری این نرم افزار فوق العاده را برایتان آسان تر سازیم .

امروز برای این دوره به آموزش ایجاد سایه در عکس با فتوشاپ می پردازیم . بد نیست یاد آوری کنیم که سایه ها نقش بسیار مهم در زندگیمان دارد . کافی ست زندگی را بدون نور و سایه تصور کنید ! آیا بنظر شما زندگی بدون سایه ها کسل کننده نمی شود ؟ . سایه ها به عناصر – اشیاء – انسان ها و هزاران مورد دیگر روح زندگی می بخشد . تفاوت ها بیشتر حس می شود و جذابیت ها افزایش پیدا می کند .

ایجاد انواع سایه در فتوشاپ
ایجاد انواع سایه در فتوشاپ

ایجاد انواع سایه در فتوشاپ

به طور کلی روش های مختلفی برای ایجاد سایه روی یک لایه بصری وجود دارد . اینکه از کدام روش برای انجام اینکار استفاده نمایید به موارد و شرایط مختلفی بستگی دارد که ما به چند مورد می پردازیم .

یک طرح شامل عناصر و لایه های متعددی می باشد باید بررسی کنید که تصمیم دارید به مخاطب و بیننده طرح سایه را از چه زاویه ای القا کنید از چپ به راست . از راست به چپ و یا از مرکز . برای مثال شما نمی توانید در یک طرح که شامل سه المان یا لایه بصری تشکیل شده یکی را از سمت چپ به راست و دیگری را بر عکس آن سایه زنی کنید . در این مواقع می بایست تمام آیتم هایی که در طرح خود استفاده میکنید در یک راستا و زاویه نور پردازی و سایه ایجاد نمایید .

تنظیمات سایه در فتوشاپ

برای عمل سایه زنی . یا ایجاد سایه تنظیمات پیچیده ای وجود ندارد . ما در این آموزش سعی کرده ایم تا به مدلی از روش های سایه زدن برای لایه ها یا المان هایی که در طرح قرار می دهید تا جایی برای شما کاربرد پذیر باشد اشاره داشته باشیم . یادگیری این سه روش به شما می کنند تا در بسیاری از مواقع بتوانید به خوبی در طرخ سایه ایجاد کنید .

تنظیمات سایه در فتوشاپ
تنظیمات سایه در فتوشاپ

پلاگین ایجاد سایه در فتوشاپ

برای سایه ایجاد کردن می بایست از ابزار های موجود در فتوشاپ استفاده نمایید . تا امروز پلاگینی برای ایجاد سایه ساخته نشده است و یا اگر هم باشد قطعا کاربرد نداشته است که تا به حال با آن سر و کار نداشته ایم . با این حال شما می توانید با تکنیک هایی که در این آموزش به شما معرفی میکنیم و یاد میدهیم روی اجسام و قسمت های مختلف طرح خود عمل سایه را انجام دهید .

ایجاد سایه انسان در فتوشاپ

۱۰۰ درصد با دیدن آموزش شما می توانید از جهات مختلف سایه زنی را انجام دهید ؛ اگر شما در طرح خود یک یا چند انسان – کارکتر و شخصیت های مختلفی قرار داده باشید . با دیدن دو روش از سه روش آموزش داده شده به خوبی می توانید ایجاد سایه انسان در فتوشاپ را انجام دهید . اما طبیعی است که برای اینکه نتیجه ی خوبی از اعمال سایه کسب کنید باید با دقت مناسبی اینکار را انجام دهید .

سایه زدن متن در فتوشاپ , ایجاد سایه زیر اجسام در فتوشاپ

سایه زدن متن در فتوشاپ یکی از قابلیت هایی که از عهده این آموزش بر می آید . شاید برای پیش آمده باشد و یا حتی برای یکبار دیده باشید که در متون برخی طرح سایه هایی وجود دارد که عموما الزامی به انجام اینکار نیست . اما گاها پیش می آید که چنین عملی روی متن انجام شود . البته این موضوع را در نظر داشته باشید که سایه زنی هایی که در این این ویدیو به شما آموزش داده می شود با تایپوگرافی در متن متفاوت بوده و ایجاد تایپوگرافی در آموزشی جداگانه در اختیار شما قرار خواهد گرفت .

ایجاد سایه زیر اجسام در فتوشاپ
ایجاد سایه زیر اجسام در فتوشاپ

در پایان اگر شما هم جزو افرادی هستید که میخواهید با تکنیک های فتوشاپ در شرایط مختلف آشنا شوید تا بتوانید در طرح های خود از دانش بیشتری در استفاده از ابزارها و روش های پیاده سازی ایده ها در فتوشاپ بهره مند شوید . مشاهده این آموزش را به شما پیشنهاد می کنیم .

منتشر شده در رپورتاژ

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *